četvrtak, 12. veljače 2015.

Abeceda kozmetičkih kompanija: A - Avon



Ne, nije ovo onaj tip posta u kojemu ću staviti slike svih Avon proizvoda koje posjedujem i pisati nešto o njima. Ovo je drugi tip posta koji će se provlačiti kroz cijelu godinu, nadam se. Zamislila sam ga na način da Vas upoznajem sa najvećim kozmetičkim brendovima i kompanijama koje dominiraju u svijetu kako po visini godišnje ostvarenoga prihoda tako i po ugledu i popularnosti koju uživaju u svijetu, a prije svega među ženama. 



Započinjem sa Avonom jer je većina nas više manje upoznata sa ovom američkom kompanijom i sa sigurnošću mogu reći da nema niti jedan djevojčice, djevojke, a ni žene pa i muškarca koji nije koristio ili koristi neki od proizvoda iz širokog Avon asortimana. Zanima Vas kako je ova kompanija nastala, ko ju je osnovao, koje mjesto zauzima u svijetu te koliko prihoda generiše godišnje, nema Vam druge nego da nastavite čitati post.



Historija - osnivač, nastanak i razvoj kompanije


David H. McConnell

18  Jula 1858. godine u državi New York USA rodio se čovjek koji je dramatičnim i smišljenim potezima uspio promijeniti do tada težak život američkih domaćica. Sanjao je da će biti profesor matematike, a život mu je pripremao neku sasvim drugu priču. Izumitelj, prodavač knjiga i nadasve uspješan poslovni čovjek koji je vrijeme kratio praveći parfeme za žene došao je na ideju da direktno prodajući knjige po američkim domaćinstvima nudi i ženske parfeme. Uvidjevši da su do tada većinom nezaposlene žene više pažnje posvećivale njegovim mirisnim bočicama nego knjigama došao je na ideju da pokrene posao direktne prodaje parfema. Smatrao je da ukoliko se knjige mogu prodavati 'od vrata do vrata' mogu i parfemi koje je sam pravio. 

Kako je  prodaja parfema donosila više prihoda od prodaje knjiga McConnell je osnovao kompaniju za proizvodnju i prodaju parfema California Perfume Company (CPC). Sama prodaja i distribucija vršila se regrutiranjem domaćica i ostalih poslovnih žena koje su odvajale dio slobodnog vremena i vršile direktnu prodaju parfema od vrata do vrata, nudeći ih svojim prijateljicama, praveći tzv. kućne zabave na kojima su nudile i prodavale u početku samo parfema, a kasnije širok asortiman proizvoda CPC kompanije.  
Prva AVON dama




1886. godine McConneli je i dalje sam proizvodio parfeme i sam tražio direktne prodavače odnosno današnje Avon dame. Kako se obim posla povećavao odlučio je zaposliti prvu Avon damu Mrs P.F.E. Albee iz Winchestera, New Hampshire, koja ne samo da je prodavala proizvode već je i širila mrežu prodaje odnosno tražila je 'nove' Avon dame. 

Pedesetogodišnja supruga i majka dvoje djece postala je prvi predstavnik prodaje CPC-a i uzor mnogim ženam tog doba koje nisu imale priliku raditi niti su u tom vremenskom periodu imale uticaj i glas u 'muškom svijetu'. Spomenuta gospođa bila je inspiracija, idol svim ženama tog doba, a to je ostala i danas jer je pomagala ženama i omogućavala im da postanu ekonomski neovisne. 



1895. godine zahvaljujući povećanoj prodaji i broju predstavnika CPC je otvorio svoju prvu veliku fabriku za proizvodnju kozmetike smještenu Suffern-u, NY, a dvije godine kasnije proširili su je sa laboratorijem.  

Prvu printanu brošuru kompanija je izdala 1896 godine, a sama brošura je bila u crno -  bijelom izdanju, tek 1906 izdata je prva brošura u boji. Korištenje brošure/kataloga prilikom direktne prodaje pokazalo se kao pravi potez menadžmenta kompanije te je ista do 1902 godine imala 10.000 prodajnih predstavnika, a zahvaljujući internacionalnoj ekspanziji u Kanadu CPC je 1920 godine ostvarila prvi put $1 milion  prihoda od prodaje.





Godinu dana nakon lansiranja prve linije za njegu tijela pod nazivom Gertrude Record on Facila Treatment kompanija CPC po prvi put počinje koristiti ime Avon na svim kozmetičkim proizvodima počevši od pudera u prahu, paste za zube i parfemskih kolekcija. Osnivač McConnell inspirisan rijekom Avon koja protiče kroz Stratford, rodno mjesto njegovog omiljenog pisca Williama Sheakspeare, promijenjenio je i logo kompanije na kojemu je prikazana koliba Sheakspeareove žene Anne Hathaway. Na slici dole lijevo vidjećete promijenu loga kompanije od osnivanja pa do danas.


Nakon što je 1948 godine prodaja kompanije premašila $21 milion Avon lansira svoju prvu televizijsku reklamu pod nazivom Ding -  Dong Avon Calling. Ova reklamna kampanja smatra se za jednu od najuspješnijih u historiji. 



Znamo da je i danas Avon poznat po svojim fondacijama ali malo je poznato da je prvu fondaciju kompanija pokrenula 1955 godine i radilo se o stipendijama od skromnih $400 koje su se dodjeljivale ženama, a sama fondacija je doživjela procvat i postala globalno poznata pod nazivom Avon kompanija za ženu. 

Najpoznatija linija za njegu kože Avon Skin So Soft lansirana je davne 1961 godine i još je prisutna u Avon brošurama. Linija za njegu zrele kože Anew lansirana je 1992 godine i bila je prva kolekcija namijenjena zreloj koži sa anti age efektima.

Na tržište Hrvatske Avon dolazi 1997. godine dok je u Bosni i Hercegovini prisutan od 2003. godine.




DANAS ...


Avon, KOMPANIJA ZA ŽENU, čije Avon dame svake sekunde u svijetu prodaju po četiri ruža, a sama kompanija godišnje ostvari preko 10 miliona dolara prihoda. Najveći je direktni prodavač kozmetike u svijetu sa preko 6 miliona članova u 100 zemalja svijeta. Obuhvata širok asortiman proizvoda prije svega, proizvode za njegu kože lica, kose, tijela, dekorativnu kozmetiku, a najpoznatije linije su Avon Color, ANEW, Skin So Soft,Advance Techniques i ostale.
CEO kompanije je Sheri McCoy, a 2014 godine Avon je proglašen drugom najvrijednijom kozmetičkom kompanijom u svijetu.




Htjela sam dodati još neke stvari ali mislim da bi post zaista bio predugačak. Nadam se da sam obuhvatila ono najvažnije. Za pisanje posta koristila sam se službenom Avon stranicom i raznim internetskim izvorima. 

Broj komentara: 14:

  1. Ove vitange slike su prejake!!! :D
    Svidja mi se ideja. Imat ces pune rukle posla! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I meni su isto, a stvarno sam se iznenadila koliko ih ima. Ah znam da hoću ali snaći ću se nekako :)

      Izbriši
  2. Podržavam ideju, samo napred! Veoma je bitno širiti znanje, nikad se ne zna kome će zatrebati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A da rekoh da malo izbacim recenzije, a nije ovo nista novo samo malo istrazivanja po netu i prepiske :)

      Izbriši
  3. E bas mi je bilo zanimljivo da citam. Znala sam kako je povelo sve oko Avona ali naravno mnogo manje od ovog sto si ti napisala. A mene sad zanima ako je Avon druga najvrednija kozmeticka kuca, koja je prva?:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš mi je drago. Ja nisam znala ništa dok nisam počela istraživati i čitati po netu i mogu ti reći da je pravo zanimljivo :) Pa za 2014 prvi je L'oreal, a drugi Avon, napisaću jednom i post o tome samo dok prikupim dovoljno informacija :)

      Izbriši
  4. Jako zanimljiv post, a slike su mi baš dobre :) Trenutni logo mi se najmanje dopada :P

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I meni, ove vintage sličice imaju dušu. Eh ni meni se ne sviđa :)

      Izbriši
  5. Volela sam ranije Avon, ali sam se razočarala u njihovu politiku. Navodno ne testiraju proizvode na životinjama, ali zato kupuju sastojke od firmi koje to rade, što je praktično ista stvar. Ne bih im toliko zamerala da su od početka iskreni, ali me ovo licemerje odbija.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eto da kontala sam nešto napisati u vezi testiranja ali zaboravila, čim skupim dovoljno materijala sigurno ću dodati u post :D Hvala na komentaru :D

      Izbriši
  6. Fenomenalna ideja, jako mi se dopada i već znam da ću svaki post abecede pročitati s velikim uživanjem :) Avon kozmetika je u moj život ušla s početka 2000. i imali smo nekih lepih trenutaka dok kozmetiku nisam počela shvatati ozbiljnije. S tom ozbiljnošću došlo je i otkrivanje sastava, a zatim i pozadinske politike poslovanja brendova. Avon je ogromna kompanija koja je perfektno umrežila svoje poslovanje i brend upoznala s ljudima kojima je kozmeika kad-kad luksuz, ali mene su razočarali nejasnim, shady stavom oko testiranja na životinjama i još nekim sitnicama koje nisu vredne pomena. Zbog toga sam ih stavila na svoju osobnu ban listu i ne kupujem više ništa s potpisom Avon. Šteta. :)
    Jedva čekam ostale postove! <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eto voljela bih da si nešto više napisala o toj pozadinskoj politici jer ja zaista ništa nisam mogla pronaći po pitanju testiranja proizvoda na životinjama mada ja mislim da ne testiraju finalne proizvode, sad pitanje je šta rade sa sastojcima :/ Hvala ti, potrudiću se da svaki novi bude bolji :)

      Izbriši
    2. Pa konkretno i direktno sam im se obratila glede predloga da se popis sastojaka uvede u katalog kao dodatna informacija o proizvodu (što je velika stvar i dolazi od sitne ribe poput mene, pa im ne zameram na ignorisanju :)), te sam postavila nekoliko pitanja o uslovima proizvodnje i testiranju na životinjama, na šta sam dobila Trump-ovsko diplomatski odgovor da odgovora nema :) Ja kao kupac želim to znati i onda odlučiti hoću li, ili ne finansijski podržati takav brend kupovinom proizvoda. Kako je odgovor došao iz USA centrale, ja sam interpretaciju istog objavila u jednom članku na blogu i pozdravila se s brendom. Nakon toga su se javili Avon predstavnici s domaćeg terena busajući se u grudi i prozivajući me za iznošenje netačnih informacija, ali sam im ponudila proslediti odgovor velikih šefova, nakon čega su ostali na 'mute'. Mislim, okej. Ja si u životu ne bih dopustila klevetanje, u bilo kom smislu, zato je ovaj pristup obeležje neozbiljnosti i neprofesionalnosti :) Svaka njima čast, ali imaju veliko no-no od mene.

      Izbriši
    3. Mogu samo reći da se slažem sa tvojim prijedlogom vezano za popis sastojaka u katalogu i to ne samo kod Avona već svih kompanija koje kataloški prodaju proizvode, konkretno Oriflame, Farmasi ima ih još ali nisu dostupni kod nas. Ah po pitanju uslova proizvodnje i testiranja na životinjama uvijek su bili mutni, ali kao što kažeš mi smo sitne ribe i malo možemo uticati na takve stvari :/ Možemo samo ne kupovati proizvode :)

      Izbriši