nedjelja, 20. rujna 2015.

Abeceda kozmetičkih kompanija: B - Bourjois

''Brend rođen u svijetu pozorišta i scenskih umjetnosti''

Znam da nije prošlo dugo vremena od zadnjeg post ove tematike ali kad uzmem u obzir koliko kompanija i brendova imam za pokriti bolje da se uhvatim posla. Kako sam u prošlom postu napisala da sam preskočila B jer nisam uopšte imala ideju o kome bih pisala, jedna čitateljica me podsjetila na Bourjois koji realno gledajući nije kozmetička kompanija (poput Cosnove, Avona, Chanela, L'Oreala) već brend u vlasništvu (po zadnjim natpisima) parfemskog giganta Coty inc. iz SAD-a.

  
Dakle, do 2. aprila 2015. godine Bourjois je bio sestrinska firma Chanela koji je u zamjenu za 4.2% udjela u vlasništvu Coty-ja prodao Bourjois. Tačnije, Chanel je dobio oko 15 miliona dionica vrijednih 190 miliona eura u zamjenu za Bourjois koji će se zahvaljujući tome moći naći širom SAD-a.
Kad smo to apsolvirali prebacujemo se malo u prošlost i prisjećamo se davne 1863 godine te meni pa i Vama nepoznatog glumca i očito u slobodno vrijeme kozmetičara, imenom i prezimenom Josepha-Alberta Ponsina. Dotični glumac je u udobnosti svoga doma pravio kozmetiku i parfeme namijenjene glumcima u pozorištu, prvenstveno se bazirao na masnim štapićima u raznim bojama i puderima za izbjeljivanje lica glumaca. Spomenuti gospodin je patentirao proces proizvodnje pečenog sjenila koja je i danas jedna od najstrožije  čuvanih tajni u svijetu kozmetike. U tom periodu sva sjenila su bila u obliku masti, on je prvi proizveo prvo suho (pečeno) sjenilo/rumenilo izvornog naziva Rouge Fin de Théâtre koje je lansiranjem u malim, okruglim i šarenim kutijama 1868 godine postalo zaštitini znak kompanije. 


Kako se J.A.Ponsin borio sa nedostatkom novca svoju proizvodnju i tadašnju 'Tvornicu za proizvodnju kozmetike za teatar i grad' povjerio je Alexandreu - Napoléonu Bourjois (1847-1893) i upravo zahvaljujući njemu kompanija je procvjetala i postala svjetski poznata pod imenom BOURJOIS

Bourjois u svoj biznis uključuje Emile Orosdi austro-ugarskog porijekla koji je za kompaniju značio novi kapital i nove ideje, a kasnije će se ispostaviti i novi nasljednik Bourjois kozmetičkog carstva. 

Pod njegovim vodstvom kompanije je počela proizvoditi prvi puder u prahu (Java Rice powder) koji je trebao posvijetliti kožu žena i učiniti je mekom. Kako su žene prosto poludjele za istim proizvodom kompanija je morala otvoriti dodatno parno postrojenje u Pantinu 1891 godine te je prodala preko 2 miliona pakovanja spomenutog pudera ne samo na tržištu Francuske nego i izvan nje. 



1897. godine Bourjois je proizvodio širok asortiman svojih proizvoda (njih 700) koji je između ostalog uključivao make up za kapke, rumenila, pudere u prahu, paste za zube,  losione za kosu i parfeme. Ponuda proizvoda za uljepšavanje je bilo jako široka i raznovrsna, a što je najvažnije svaki proizvod je bio usavršen do najsitnijeg detalja. 




Sad se svi pitamo, otkud Chanel u ovoj priči? Naime, 1898. godine vlasnik Chanela Ernest Wertheimer kupuje 50% kompanije (isti taj udio su 2015. prodali Coty-ju, ko je vlasnik ostalih 50% nije poznato - možda sam ja :) i na taj način osniva Bourjois inc. sestrinsku kompaniju Chanela sa sjedištem u NY u SAD-u. U eri 'vladavine' Chanela nad Bourjois kompanijom ista je proizvela svoja poznata pastelna rumenila u malim okruglim ambalažama kojima su dodjeljivana specifična imena u ovisnosti od njihove nijanse, poput: Ash rose, Mexican Red, Brown Rosette, Rose City. Zahvaljujući upravo ovim rumenilima kompanije je ostvarila novi uspjeh, a još veću internacionalnu ekspanziju doživjela je zahvaljujući sinovima Ernesta W.  Paulu i Pierreu Wertheimer i upravo pod njihovim vodstvom ovaj brend je postao jedan od tri najprodavanija u Francuskoj.


80 - tih godina Pastel Blush dobija dodatak svojoj kolekciji u vidu pečenih sjenila za oči u sličnoj ambalaži. 90 - tih godina Bourjois je lansirao prvu maskaru i uveo promjene u najpoznatije rumenilo koje sad pored četkice za nanošenje uključuje i ogledalo. 

Danas, svi znamo za ovaj brend, svi smo imali, posjedujemo ili ćemo kupiti neki njihov proizvod. Negdje sam pročitala da na osmišljavanju, provedbi i dizajniranju ambalaža proizvoda rade većinom žene tj. njih 90%. Brend danas proizvodi asortiman proizvoda u 400 različitih nijansi (lakovi, ruževi, rumenila) od čega se svake godine izbaci 100 nijansi i zamijeni sa novih 100. 

Ono što mi je konfuzno kod njih je testiranje na životinjama, prije nekoliko godina aktuelna je bila priča da u pojedinim pokrajinama u Kini proizvode i prodaju proizvode koje po zakonima te pokrajine moraju testirati na životinjama, uglavnom ništa nije potvrđeno ali nažalost ni demantovano. Nalaze se na listama cruelty free brendova ali nigdje nisam pronašla njihovu zvaničnu izjavu da ne testiraju ni sastojke ni konačne proizvode na životinjama.

Za naš standard ovaj brend bih svrstala u viši cjenovni rang što je ok jer do sada nisam ni čula ni pročitala da se neko žali na kvalitet proizvoda, a pojedini koji su koristili i Chanel i Bourjois kažu da je kod određenih proizvoda kvaliteta ista, a samo cijena i ambalaža drugačija. Kako će biti sada kad je Bourjois dio Coty kompanije, ostaje da vidimo. 


Nadam se da ste saznali nešto novo, čitamo se u idućem postu. 

Imate li svoj omiljeni Bourjois proizvod???



Napomena: Ovaj post je nastao korištenjem raznih internetskih članaka i uz pomoć zvanične Bourjois stranice.

Broj komentara: 14:

  1. Bourjois puder 123. Najbolji puder :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja bih voljela probati Flower perfection mislim da se tako zove :)

      Izbriši
  2. Volim ovakve postove, lijepo je znati nesto vise o brendu :) Ja vec godinama koristim Bourjois pudere, a prije nekoliko mjeseci sam kupila i korekto rkoji je odlican, kao i rogue edition velvet ruzevi :) Ima tu mnogo stvari koje zelim kupiti, ali polako :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja isto, super je znati nešto novo o voljenom brendu ma koji god on bio :)

      Izbriši
  3. Bas mi se dopadaju ovakvi postovi. Keep up the good work :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Super post! Ne koristim baš Bourjois proizvode, pa trenutno nemam omiljeni :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Odgovori
    1. Svima je taj omiljeni ja ga nisam probala :)

      Izbriši
  6. Volim Bourjois i koristim dosta njihovih proizvoda, healthy mix korektor mi je nezamjenjiv, ali nisam imala pojma o njihovoj povijesti i ovo sa Chanelom.. Odličan post! :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Izvrstan post! :D Puno sam toga saznala, baš mi se dopada. Znala sam da je Bourjois bio pod okriljem Chanel-a, ali nisam bila sigurna kome su ga prodali. Nadajmo se da gospoda iz Coty-ja neće menjati formule dragih proizvoda. Trenutno jako volim Bourjois Silk Edition powder.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma ne vjerujem da hoće osim ako se ne nađu u novčanoj krizi ali to je malo vjerojatno jer nisu oni mala kompanija :) Imaju dobro zaleđe :P

      Izbriši