petak, 30. listopada 2015.

Abeceda kozmetičkih kompanija: E - Estee Lauder

“Whatever you give comes back to you.”


Priznajem da mi nije bio cilj spominjati high end brendove u okviru ovih postova jer moj novčanik, a vjerujem i većine mojih čitatelja  se ne otvara na magične riječi kao što su Clinique, Darphin, Tom Ford ili Michael Kors. Međutim, nikad nisam mislila ovaj tip postova koristiti za predstavljanje proizvoda već uspješnih životnih priča koje su spletom okolnosti, sreće, kreativnosti, pametnih ideja i naravno novca dovele do stvaranja nekih od najvećih kozmetičkih kompanija u svijetu. 


Upoznati ste sa time da je Estee Lauder američka kompanija, sinonim za luksuz, koja proizvodi i distribuira high end proizvode za njegu lica, dekorativnu kozmetiku, parfeme i proizvode za njegu kose. Pored vlastitog brenda, Estee Lauder kompanija ima zavidan portfolio svjetski poznatih brendova, tačnije njih 30. Neki su sa kompanijom još od osnivanja, a neki su otkupljeni u toku poslovanja od drugih kompanija. 



Nije teško pogoditi da je danas ovoj, milijardama teškoj kompaniji temelje postavila upravo žena. Estee Lauder rođena Josephine Esther Menthzer odrasala  u Queensu NY sa roditeljima Rose i Maxom. U svijet kozmetike je ušla zahvaljujući ujaku koji je u kuhinji njezine kuće, a kasnije u laboratoriju iza porodične kuće pravio kreme za njegu lica koje je srednjoškolka Esther prodavala drugim ženama po kozmetičkim i frizerskim salonima.  

Suosnivač firme Joseph Lauder i njegova žena Estee službeno su osnovali kompaniju 1946., a godinu nakon toga dobili su svoju prvu veliku narudžbu u vrijednosti 800$ za Saks Fifth Avenue. U početku, kompanija je proizvodila samo četiri vrste proizvoda i to ulje za čišćenje lica, tonik za lice, ultra bogatu kremu za lice i masku za lice. 

1946 - A Woman with a Dream.
Estee nije završila fakultet ali je imala urođeni dar, instinkt da prepozna šta jedna žena/klijent želi. Bila je odličan prezenter proizvoda i jako uspješan prodavač istih. Njezina dobro poznata praksa prodaje uključivala je blizak kontakt sa klijentom, apliciranje proizvoda na njihovom licu i objašnjenje kako proizvod funkcioniše. Estee je započela praksu  dijeljenja testera klijentima uz  svaku kupovinu. Prisustvovala je otvaranju svakog prodajnog mjesta i zadržavala sa na istom sve dok nije osoblju/prodavačima u potpunosti prenijela potrebno znanje bitno za uspješnu prezentaciju i prodaju proizvoda EL kompanije. Jedan od njezinih najpoznatijih citata bio je: “Telephone, Telegraph, Tell-a Woman,” Aludirajući na to da su njezini klijenti, žene najbolji promotori proizvoda i da će uvijek kvalitetan proizvod preporučiti jedna drugoj. 

Važnije prekretnice u razvoju kompanije

1951. godine Estee i glavni kemičar u kompaniji proizveli su kremu za lice od cijelog jajeta osvojivši srce glavnog urednika poznatog časopisa Harpers's Bazaar's. Zahvaljujući promociji u spomenutom časopisu EL kompanija ostvaruje zavidnu zaradu od prodaje spomenute kreme za lice.


1951 - The Egg and Estée Lauder




Pored toga što je bila pionir u proizvodnji preparatvnih proizvoda za njegu lica Estee je također imala 'nos' za mirise te je 1953 godine kreirala parfemisano ulje za kupanje koje je napravilo preokret u industriji parfema. 



Nakon što se Evelyn Hausner udala za Leonarda Laudera (sin EL) kompanija je započela praksu educiranja savjetnika za ljepotu. Sav posao oko toga preuzima Evelyn Lauder, zahvaljujući iskustvu učiteljice obrazuje žene kako savjetovati, analizirati i prodati proizvode. Ta praksa je zadržana i danas. Evelyne Lauder je u svijetu poznata kao pokretač fondacije za prikupljanje novca za dijagnosticiranje i liječenje raka dojke. Ona je osmislila ružičastu vrpcu koja se koristi u cijelom svijetu kao znak borbe protiv ove bolesti. Više o njoj možete pronaći ovdje .







Rađanje brendova 

1960.  - godine Estee Lauder kompanija ulazi na tržište Velike Britanije (Harods), a zatim je uslijedila ekspanzija na azijsko tržište, tačnije Hong Kong. Ubrzo nakon što su dobili internacionalnu pažnju, kompanija počinje proizvoditi preparativne proizvode za njegu muškaraca odnosno 1964. rođen je ARAMIS Inc. Vođen i dizajniran od strane Arame Yeranyan, uključivao je parfeme i njegujuće proizvode za muškarce.

1968. stvoren je jedan od najprestižnijih brendova za njegu kože - Clinique. Prva Clinique linija obuhvatala je čak 117 proizvoda, a ime brendu je dala upravo gore spomenuta Evelyne Lauder. Clinique proizvodi su bili prvi 100% alergološki testirani proizvodi bez parfema. 




70 - te godine su bile posebno produktivne u smislu osmišljavanja dekorativne (obojene) kozmetike kao i činjenice da je ova kompanije prva izvršila podjelu kože na različite tipove, tonove i pod tonove te u skladu sa time razvijala dekorativne proizvode. Pored toga Estee je shvatila važnost davanja naziva nijansama ruževa, tako su neke od njezinih najpoznatijih nijansi: Coral Red, Flirtation Pink, Rose Wood i Duchess Crimson. 80 - ih godina Estee Lauder započinje eru 'ozbiljnih' proizvoda za njegu kože te proizvodi i danas poznati noćni serum koji potpomaže obnovu ćelija kože. 


1990. godine Estee Lauder je izbacila prvu wellness liniju dostupnu u robnim kućama SAD-a - Origins. Dizajnirao ju je William P. Lauder i njegov tim, a simbol dva isprepletena stabla predstavljaju moć prirode i znanosti.  


Decenija akvizicija drugih brendova započinje sa kupovinom većinskog udjela MAC Cosmetics-a sa sjedištem u Torontu/Kanada. Kasnije svoje pravo vlasništva 'polažu' na La Mer, Bobbi Brown, Jo Malone Londonu, Elizabeth Arden i Smashbox i još nekolicinu parfemskih brendova i brendova za njegu kose. 

Danas je Estee Lauder 4 najvrjednija kozmetička kompanija na svijetu iza L'oreala, Unilever i P&G kompanije, a ispred Avona sa 10.2 milijarde godišnjeg prihoda od prodaje proizvoda. Sjedište joj je u New Yorku, a CEO kompanije je Fabrizio Freda. Kompanija  zapošljava preko 40 000 radnika. 

Brendovi kompanije: 

Kozmetika: AERIN, Bobbi Brown, Clinique, Darphin, Estée Lauder, GLAMGLOW, GoodSkin Labs, La Mer, Lab Series, M∙A∙C, Origins, Osiao, Prescriptives, Smashbox

Parfemi: Aramis, Coach, Ermenegildo Zegna, Jo Malone London, Kiton, Le Labo, Marni, Michael Kors, RODIN olio lusso, Tommy Hilfiger, Tom Ford, Tory Burch


Njega Kose: Aveda, Bumble and bumble, Ojon.


Kompanija na svojoj službenoj stranici navodi da provodi testiranje proizvoda i sastojaka na životinjama onda kada se to zahtijeva zakonom. Na PETI - noj listi su navedeni kao kompanija koja ili testira ili plati druge laboratorije da izvrše testiranja za njih. Mišljenja sam da se većina brendova ove kompanije uveliko testira na životinjama. 

Moram priznati da je bilo jako puno informacija koje su se mogle ubaciti u ovaj post ali sam ih preskočila jer smatram da je ovo dovoljno. Iskreno se nadam da ste saznali nešto novo, ja jesam. Hvala Vam na čitanju.

Koji Vam je omiljeni brend Estee Lauder kompanije???

Broj komentara: 10:

  1. Ništa me od Estee Lauder do sada nije razočaralo, a balim za Tom Fordom... XDDDD

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ni mene jer ništa nisam probala hahahhahah :D Ja ne balim za njim, ja balim za Originsom I Clinique ali isključivo preparativom :P

      Izbriši
  2. Apsolutno ih obožavam! Imam hrpu njihovih stvari jer se ne mogu kontrolirati kada naručujem! Definitivno vrijede svakog centa, moj omiljeni brand! Odličan post!

    OdgovoriIzbriši
  3. Od Estee Laudera sve želim probati, a ništa još nisam kupila :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Bas koristan post! :) Saznala sam brdo novih stvari, zanimljivih stvari! :)
    Mislim da sam imala neke testercice ovih proizvoda, ali se apsolutno ne sjecam dejstva :D Senilnost me ubi :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Ja nisam ni testere probala, nije da patim za tim ali voljela bih :)

      Izbriši
  5. Ne patim za Estee kozmetikom, više me boli Bobbi i Clonique, ali baš to-teško je otvoriti novčanik za takav jedan proizvod :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je Clinique preparavtiva na wl a kad ću je skinuti sa iste pitanje jee :)

      Izbriši